Můj vlastní testovací eshop, který mimo spousty radosti a starostí generuje sem tam i nějaké peníze. Mohl by generovat více, kdyby kovářova kobyla nechodila bosa (věnovala bych mu více času). Vydělává ale jinak: ukazuji na něm základy práce s eshopy, potenciální bloky a jejich řešení více či méně sofistikovanými způsoby (cena/výkon). Díky němu znám na vlastní kůži nejen provozní a reklamní aspekty, ale i všechny každodenní problémy s logistikou.
Základem nízkonákladového projektu byl bezplatný administrační systém = nejprve Joomla+VirtueMart, od roku 2014 WordPress+WooCommerce. Vizuální šablona eshopu je bezplatná, jen mírně upravená. Grafika je z dílny Martina Herčíka.
Pro propagaci využíváme čtyři reklamní kanály – Facebook (profil + PPC), remarketing pomocí Google Adwords, bezplatnou prezentaci na oborových online serverech a prezentaci na vybraných závodištích.
PŘÍBĚH:
Equifashion vznikl na jaře 2013 pro radost.
Někdy prostě nemáte náladu na Pikeur nebo Polo. Ani na Lidl. Chcete něco s vtipnou pointou. V obchodech nějak nic moc nebylo a tak jsem se rozhodla to změnit.
Podrobila jsem ohledání řadu triček (chtěla jsme něco pohodlného, příjemného, v čem by nebyl vidět žádný špek a nemuselo se to moc žehlit).
Pár vybraných kousků jsem nechala potisknout. Do vzorků jsem oblékla všechny kamarádky ze stáje a donutila je v nich jezdit, pracovat u koní, chodit do práce. Mockrát jsme trika praly. Prostě, testovaly jsme „na lidech“.
Hlavní produktová barevná linie triček je a bude černá. Je to jediná barva, na které se všechny zákaznice shodly. A jediná, u které se nedohadujeme o přesném barevném odstínu. Některá trika ale od roku 2014 nabízíme i v dalších barvách (podle barevnosti potisku). Mnoho triček vzniká na zakázku (klubová loga, závodní týmy, stájové týmy…).
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Všechna trika jsou vlastní autorské nápady (s výjimkou „I love my horse“). Všechen software, na kterém byla trika připravována, je legální.
Eshop mi vystavěl Zelená Kočka. Nikdy bych neodstartovala bez firmy STARLEM, která zasponzorovala začátek. O skvělou reklamu se nám postaral Josef Malinovský z portálu Jezdci.cz. A … první půlrok bych organizačně nezvládla bez úžasné Zuzky Pavelkové. Dala do Equifashionu velký kus srdce i hodně svého času.


DALŠÍ ČLÁNKY:
Jsem inspirátor, zrcadlo, interní tlumočník, analytik, gramodeska i postrkující šťoura. Pomáhám lidem zhmotňovat jejich podnikatelské plány.
Bc. Martina Hyndráková, MBA
+ 420 777 746 618
martina@hyndrakova.cz
Facebook: @hyndrakova