Zadání první:
Pomoz nám dostat na výstavu na stánek výrobce krmení pro kapry víc lidí. Chceme tam prodávat novou značku – Mišel Zadravec.
Řešení: Na pomoc jsem naštěstí dostala stoupající kaprařskou hvězdu, Slávka Havlinu. Výborný rybář a dobrodruh měl v té době minimum zkušeností s internetem a žádné s provozem redakcí onliportálů, dokonale ale rozuměl cílové skupině a neuvěřitelně rychle se učil. Připravili jsme facebookový profil spolu s PPC kampaní a soutěží. Výsledek… báječný.
Zadání druhé:
Chceme spustit nový kaprařský portál, který by nenápadně propagoval značku Mišel Zadravec, ale zároveň z něj časem byly příjmy z reklamy.
Řešení: Za dva měsíce naplno běžel portál WordCarp.cz. Projekt zašťitoval a odborně vedl Slávek Havlina. Ke spolupráci jsme přizvali grafika Martina Herčíka. Vzniklo logo projektu, našli jsme vyhovující obsahové i vizuální schema. Použili jsme redakční systém Joomla.
Portál vyvolal velkou odezvu díky inovativnímu grafickému pojetí, přístupu k reklamním blokům, ale především díky výtečným Slávkovým článkům a úlovkům. Portál jsme propojili se stejnojmenným Facebookovým profilem. Slávek přijal přezdívku Slávek WordCarp. V dalším měsíci přibyla do redakce fotografka Ariadna WordCarp a do role editora nastoupil novinář Topi Pigula. Redakce se scházela na pravidelných poradách v pražském HUBu. Po dalších dvou měsících všichni plynule pracovali s pojmy návštěvnost, čtenost, klíčová slova, densita, SEO, přirozený spread, viralita, PPC atd atd atd. Vznikla řada propagačních aktivit (Sponzorované rybaření, Klub mladých sportovních rybářů, S WordCarpem na cestách apod). Z červených čísel jsme se zvolna začali probírat k černým. Chyběl měsíc, možná dva. Nestihli jsme to. Investor se rozhodl zásadně zredukovat náklady. Původní redakci nahradila nová – mladí nadějní rybáři nabízeli své články zdarma. Kvalita obsahu přestala rozhodovat. Rozloučili jsme se s fanoušky a odešli. www.worldcarp.cz
Zadání třetí:
Blog FreeCarp.cz vznikl zcela bez nároku na honorář. Prostě jsme to jen zkusili. Malý blog o rybaření po celém světě s minimem peněz, ale zato vždy v extrémních podmínkách, si rychle získával své příznivce. Slávek se stal Slávkem FreeCarpem a spolu s ním změnila svou přezdívku i fotografka Ariadna, aby nový projekt podpořila. V roce 2014 už přebíraly články z Freecarp.cz čtyři hlavní české rybářské časopisy a dva zahraniční. Zájem o spolupráci projevila i Česká televize. Ariadna založila a provozuje vlastní portál, věnovaný rybaření s dětmi, nazvaný LittleCarp.
www.freecarp.cz, www.littlecarp.cz
Slávek i Ariadna využívají všech zkušeností, které získali při práci na projektu WorldCarp. Mají úspěch.
V současné době společně konzultujeme už jen nepravidelně.


DALŠÍ ČLÁNKY:
Jsem inspirátor, zrcadlo, interní tlumočník, analytik, gramodeska i postrkující šťoura. Pomáhám lidem zhmotňovat jejich podnikatelské plány.
Bc. Martina Hyndráková, MBA
+ 420 777 746 618
martina@hyndrakova.cz
Facebook: @hyndrakova